ایمپلنت دندان در تهران با دندانپزشک متخصص

ایمپلنت دندان ، ساخته شده از فلز تیتانیوم ، سازگار با بدن انسان و با ماندگاری بلند مدت، روشی اساسی برای رفع مشکل بی دندان است. قبل از رایج شدن ایمپلنت دندان ، از دست دادن دندان های دائمی در گذشته واقعا افراد را با مشکلات جدی روبرو میکرد، این مشکلات بیشترین تاثیر خود را روی سلامت عمومی افراد می گذارند، به طور مثال مشکلات تغذیه به علت عدم توانایی در خوردن غذاهای مناسب می توند منجر به کمبود ویتامین ها، سوء تغذیه و مشکلات گوارشی شود. در دندانپزشکی دکتر شهریار الیاهو‌ ، ما می خواهیم با بهرهمندی از تجهیزات پیشرفته و همکاری با تیم تخصصی بهترین درمان را به بیمارانمان ارائه دهیم، ما بهترین مواد دندانپزشکی، برند های ایمپلنت و روش های تایید شده را برای بیماران خود استفاده میکنیم. 

ایمپلنت دندان یا کاشت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان پین هایی هستند ( فیکسچر نامیده می شوند) که از تیتانیوم سازگار با بافتهای بدن ساخته شده و در طی جراحی درون استخوان فک کار گذاشته می شود و پروتزهای دندانی (ثابت و متحرک) قابل اتصال به این ایمپلنت ها هستند. در واقع ایمپلنت جایگزین ریشه ی دندان است.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان امروزه استاندارد ترین روش درمان جای خالی دندان از دست رفته و بازسازی استخوان فک در حال تحلیل است.ایمپلنت قابلیت بازگرداندن عملکرد جویدن، همراه با زیبایی را برای بیمار به ارمغان می اورد. با ایمپلنت کردن دندان شما قادر خواهید بود ، بدون هیچ محدودیتی تمام غذاهای مورد علاقه خود را بخورید ، بخندید و بهتر از گذشته از عملکرد دندان های خود لذت ببرید.

ایمپلنت باعث تحریک استخوان سازی در محل بی دندان می شود و همچنین ساختار فک و صورت حفظ شود ، نبود دندان در فک باعث کاهش ارتفاع فک و در نتیجه پیری زودرس می شود.

جایگذاری دندان های از دست رفته بلافاصله با ایمپلنت های دندانی مانع از تغییر فضای بین دندانی می شود.ایمپلنت ثابت است و دیگر نیازی به خارج کردن پروتز از دهان خود ندارید، در روش ایمپلنت مانند دیگر درمان ها نیاز به تراشیدن دندانهای سالم مجاور نیست، ظاهر دندان ایمپلنت بسیار شبیه دندان طبیعی بوده و با دندان طبیعی تفاوت ظاهری ندارد، در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن احساس راحت و خوبی خواهد داشت.

تفاوت انواع ایمپلنت

تفاوت انواع ایمپلنت یکی از مواردی که باعث می شود مراجعان در انتخاب نوع ایمپلنت شک داشته باشند تنوع زیاد ایمپلنت ها است. تفاوت انواع ایمپلنت در قیمت و کیفیت آن ها است. به طور کلی مراجعین زمان مراجعه به مرکز ایمپلنت باید مواردی که در کاشت ایمپلنت برای آن ها مهم است بیان کنند تا مناسب ترین نوع ایمپلنت را انتخاب نمایند. ایمپلنت ها بر اساس این که ساخت چه کشوری باشد و نوع آن چگونه است با یگدیگر متفاوت هستند. مثلا این تفاوت روی قیمت ایمپلنت ها تاثیر می گذارد و باعث می شود ایمپلنت ارزانتر و یا گرانتر باشد. یکی از مواردی که باید در انتخاب نوع ایمپلنت دقت داشت کیفیت ایمپلنت و پشتیبانی از آن توسط کشور سازنده و همچنین خدمات پس از فروش ایمپلنت است. در مرکز ایمپلنت دکتر شهریار الیاهو ، نوع ایمپلنت مناسب معمولا بر اساس میزان استخوانی که بیمار در دهان دارد به او پیشنهاد داده می شود. در کاشت ایمپلنت باید به نکاتی از جمله استحکام استخوان برای نگه داشتن ایمپلنت و زمان مناسب برای این کار توجه داشت.

کیس اخیر ایمپلنت فول ماوس

که در مرکز دیگری ایمپلنت انجام دادن و جراحی ناموفقی داشتند

پخش ویدیو

نحوه و مراحل درمان ایمپلنت کاشت ایمپلنت می تواند طی یک یا دو مرحله جراحی تحت بی حسی موضعی در مطب و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.پس از اتصال استخوان به ایمپلنت کاشته شده که حدود 4-3 (البته در جراحی ایمپلنت یکروزه صفرتاصد کار ۷۲ساعت بعد به اتمام میرسد)ماه طول میکشد مرحله دوم یا فاز پروتز ایمپلنت آغاز می شود.

نمونه کارهای قبل و بعد

سوالات شما

اگر ایمپلنت انجام نشود و جای دندان خالی بماند چه می شود؟

وقتی شما دندانتان را از دست می دهید ، آهسته آهسته استخوان در آن ناحیه تحلیل می رود و کم کم دندانهای مجاور تغییر مکان می دهند و تماسشان غیر عادی می گردد ، سپس دندان های مقابل رویش بی رویه می کنند و سیستم دندانی شما را دچار اختلال مینمایند.

ایمپلنت فوری یا fresh socket چیست؟

ایمپلنتی که بلافاصله بعد از کشیدن دندان در جای آن قرار می گیرد را ایمپلنت فوری یا fresh socket می گویند.البته عمل ایمپلنت فوری یا fresh socket همیشه قابل انجام نیست و مواردی مثل:قطر ریشه دندان تعداد ریشه های دندان وجود یا عدم وجود عفونت لثه یا ریشه نزدیکی به سینوس و یا عصب همگی عوامل تعیین کننده در امکان یا عدم امکان ایمپلنت فوری هستند.که در ۹۹درصد مواقع ایمپلنت فوری انجام میشود در مطب دکتر الیاهو بین ایمپلنت فوری و یکروزه تفاوت هایی هست جهت اطلاعات ببشتر کلیلک کنید (ایمپلنت یکروزه)

تعداد ایمپلنت لازم برای بازسازی کامل فک با پروتز ثابت چند عدد است؟

حداقل تعداد دندان جهت بازسازی کامل فک بالا و پایین در هر فرد ۵تا ۸عدد است.یعنی در صورتی که فرد فک بالا یا پایین کاملا بی دندان داشته باشد، معمولا با پنج /هشت ایمپلنت می تواند صاحب پروتزی شود که مشابه دندانهای طبیعی فرد در دهان او ثابت می شود و قابل دراوردن توسط بیمار نمی باشد.

تعداد ایمپلنت لازم جهت اوردنچر متکی بر ایمپلنت فک بالا چند عدد است؟

حداقل ایمپلنت لازم جهت پروتز متحرک متکی بر ایمپلنت چهار الی پنج عدد است. توضیحات بیشتر در قسمت اوردنچر

تعداد ایمپلنت لازم جهت اوردنچر متکی بر ایمپلنت فک پایین چند عدد است؟

حداقل ایمپلنت لازم جهت پروتز متحرک متکی بر ایمپلنت فک پایین دو تا چهار عدد است که تعداد را عواملی مثل میزان استخوان از دست رفته و با دندانی یا بی دندانی فک مقابل تعیین میکند.

سینوس لیفت چیست؟

در فک بالا در ناحیه دندان های آسیاب گاهی به دلیل کاشت ایمپلنت نیاز به جراحی سینوس لیفت(پیوند ارتفاع استخوان)

۹واحد ایمپلنت
۱۰ واحد ایمپلنت
۷ واحد ایمپلنت
۱۰ واحد ایمپلنت